Monday, September 12, 2011

hari pertama studio design untuk Part 8..=)

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Illahi..hari ni berlalunya hari yang amat menyeronokkan dlm hidupku..insyaallah..sem ini adalah sem yang terakhir buatku serta rakan-rakan seperjuangan..Pagi tadi aku ada kelas design..berdebar-debar rasanya nak berkenalan dgn lecturer baru..tapi alhamdulillah semuanya best2..dan salah seorg lecturer,namanya Puan Sheifa dah bg briefing..insyaallah sem ni kami ditugaskan untuk design Museum..dan site dia kat Putrajaya,Presint 5..

Bile dia dah keluarkan topic2 utk buat museum apa,aku dah decide nak buat Chocolate Museum..Dari aku kat London lagi aku teringin sangat nak buat Chocolate Museum..sbb apa?sbb aku suka makan chocolate..dan aku suka buat design sesuatu yg aku suka..sbb itu akan berikan satu feel yg bagus untuk kita design something..utk design building kita kena ada FEEL..ada SOUL..so,mudah penghayatan kita untuk itu..

So,pertama yang terlintas dlm hati aku..aku kena start buat research..dari mana asal datangnya chocolate?adakah dari koko?dan mcm mana kondisi pokok koko.?selalu ditanam dmana..semua tu nak kena observe..

dan aku mohon agar ALLAH permudahkan urusan aku dalam mendesign museum ni..dan aku mohon pd ALLAH agar berikanlah aku sekali lagi peluang agar aku bisa memperolehi A+ untuk subjek designku..ameen..

so,lets go for chocolate museum..=)

No comments:

Post a Comment